Brev:
At få til at spise rigtig mad
29. juli 2010
Alder:
9 mdr.
At få til at spise rigtig mad
Hej Helen.
Jeg har en lille pige på snart 10 mrd. (blir d.6 aug.).
Vi har lidt svært ved at få hende til at spise "rigtig" mad, altså de vi andre spiser.
Hun spiser beauvais flerkornsgrød til morgenmad. Har forsøgt at lave havregrød til hende flere gange også med frugtmos i... det har bestemt ingen interesse. Hun smager dog på det, men vil ikke have mere af det.
Til frokost prøver jeg med rugbrød uden kerner, med smør og leverpostej, nogen dage kan jeg med hel få et par bider i hende andre dage har det bestemt ingen interesse, jeg har forsøgt at made hende og jeg har forsøgt at lade hende selv spise. Og det er ik fordi hun ik kan lide det. Det virker mere som om hun ik gider det. Jeg har os prøvet lave agurk stave til hende, det kan hun godt lide og sidde og bide i.
Hvis hun ik vel spise rugbrød giver jeg hende beauvais risgrød med grønsager.
Til aften forsøger vi os med at hun skal spise den aftensmad vi os spiser, den har desværre heller ik den store interesse. Kartofler vel ik have, frikadeller kan hun godt lide, hvis bare hun får den i hånden. Hvis hun ik vil spise det vi får, får hun flerkornsgrøden igen.
Mellemmåltider der får hun glasfrugtmos, med rødebær, kiks el. bolle og ostehaps, eller grønsager, f.eks. agurk, gulerrødder...
Hendes vægt er meget fin, hun vejer 8,6 kg og er 71 lang.
Jeg håber du kan give, nogen gode tips, til at få hende til at spise, det vi andre spiser..
Venlig hilsen
Moren der vil give sin datter noget mere spændendee kost..:0)